מודיעין עילית • מסתמן: לראשונה העיר בדרך לבחירות

    ישראל אייזן No Comments on מודיעין עילית • מסתמן: לראשונה העיר בדרך לבחירות
    17:59
    10.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קורע לב: ארבעה לוחמים נפלו בצפון הרצועה, אחרים נפצעו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    העיר החרדית מודיעין עילית הולכת לבחירות סוערות כך על פי תמונת המצב המסתמנת כעת.

    מאז הוקמה העיר לא נערכו בה בחירות, כראש המועצה הראשון כיהן יוסף שוינגר שמונה על ידי משרד הפנים וסיים את תפקידו לפני 12 שנים ומכהן כיום כמנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקודשים, מאז ועד היום מכהן יעקב גוטרמן כראש העיר זה שלשה קדנציות ברציפות מבלי שנבחר ללא מערוכת בחירות.

    בסוף השבוע שעבר התעוררו תושבי מודיעין עילית לבוקר בו קיבלו בתיבות הדואר פליירים של מפלגת 'הבית היהודי' עם קמפיין תחת הכותרת " לא משנים את אורחות החיים – מטפלים באיכות החיים", המפלגה פונה בעיקר לתושבי שכונת גני מודיעין ומי שעומד בראשה הוא צפריר שרוני המתכוון לרוץ עד הסוף מה שיביא לבחירות בעיר אך סיכוייה לעבור את אחוז החסימה קלושים ביותר.

    בישיבת ההזדהות של חברי המועצה ביום ראשון האחרון הזדהו שני חברי סיעת קד ממרביצי תורה ספרדים יהודה שם טוב ואליהו מלול עם סיעת דגל התורה הארצית, וזאת לאחר פגישת חה"כ הרב משה גפני עם מנהיגה הרוחני של מרביצי התורה הגאון רבי יהודה עדס שסללה את הדרך להזדהות עם 'דגל'.

    סיעה נוספת שהודיעה על התמודדות בבחירות הקרובות היא סיעת 'נצח' מפלגת המדף שהוקמה לבחירות לכנסת כאיום על מפלגת 'דגל התורה' שלבסוף לא התמודדה לאחר פגישת האדמו"ר מגור והגר"ש אויערבך, המשתייכים לפלג הירושלמי – מנויי עיתון 'הפלס' שלהם מנויים רבים בעיר, מי שהודיע על כך בסוף שבוע שעבר הוא ישעיהו ויין סגן עורך העיתון ותושב העיר לאחר שקיבל את ברכת הדרך מהגר"ש אויערבך שהורה להקים את הרשימה.

    בהקלטה של אסיפה של 15 נציגים מהעיר נשמע ישעיהו ויין אומר "הצפי שלנו כמה שיותר קרוב לעשרה מנדטים".

    קשה לדעת לבסוף האם סיעת 'נצח' ודרישותיהם לקבלת תפקידים ומספר נציגים בעיר תתמלא ובעקבות כך יסירו את הרשימה, או שלבסוף ירוצו עד הסוף.

    גורמים ב'דגל התורה' שצוטטו בשבוע האחרון לא הביעו התרשמות מההודעה וביטלו במחי יד וכמו שלא רצו בכנסת כך לא ירוצו במוניציפאלי אמרו.

    מפלגה נוספת שצפויה להתמודד היא רשימתו של יוני מזרחי – 'חברים' הידוע ממלחמתו באפליה שלטענתו קיימת בעיר בצורה קשה בעיר, בראיון למהדורה המרכזית עם אברהם פרסטר אמר מזרחי כי הסיכוי שלהם הוא להכניס ארבע נציגים למועצת העיר וכי גוטרמן הוא זה שעומד מאחורי מפלגת הבית היהודי בעיר.

    כך או כך רוב תושבי העיר עצמם רואים בראש העיר הנוכחי יעקב גוטרמן – ראש עיר ראוי שהביא תועלת עצומה לעיר בכל שנות תפקידו החל ממאות קומות עבודה לנשים, הנחות בארנונה לאברכים, ואחזקה שוטפת של העיר, מה שגם רוב התושבים שהינם אברכים לא רואים את עצמם נסחבים לתוך מערכת בחירות סוערת ומשוסעת.

    גם יעקב ולנשטיין המכהן כסגן ראש עיר בשכר שעשה רבות למען התושבים ב'קרן התושבים למען מודיעין עילית' שבראשותו, וחולם על תפקיד הראיס של העיר יאלץ ככל הנראה להמתין. סיעת ש"ס גם מתמודדת למועצת העיר בראשות ממלא מקום ראש העיר גדעון הכהן.



    0 תגובות